Build An Effective Online Strategy
We Are
SWEETCOMPANY
Our Work
SWEETCOMPANY
끊임없이 발전하는 회사
좋은 제품을 선보이는것에서 나아가 빠르게 변화하는 현 트렌드에 앞장서기 위해
매일 같이 연구하고 그것을 실현하기 위해 노력합니다.
제품을 구매하고, 소중한 사람에게 선물하며, 제품을 사용하기까지의 그 모든 순간들이 가치있을 수 있도록 최선을 다합니다.
유튜브 컨텐츠에 움직이는
먹거리 시장
유튜브 내 화제의 키워드 "ASMR (자율 감각 쾌락반응)"
최근 젤리(gummy)가 ASMR 유튜브 먹방 소재로 각광 받으면서 고객 관심이 높아졌고,
다양한 맛과 모양의 젤리들이 출시되며 그에 따른 선물세트 먹방세트 등 다양한 제품구성을
선보여 일본에서 큰 매출 증대가 이뤄졌다
성분&기능의 중요성,
동남아 시장의 비건 열풍
코로나 이후 오랜 마스크 착용으로 예민해진 피부 진정과 제품 성분에 대한 관심이 높아지고,
피부에 자극을 최소화할 수 있는 메이크업이 각광 받는 등의 소비자 트렌드를 반영하여
비건 화장품 브랜드인 헤이네이처의 제품을 각국에 선보였다.
화제의 k-drama,
일본에 불어닥친 4차 한류붐
BTS, 사랑의 불시착, 이태원 클라스 등으로 시작된 4차 한류붐은
K-뷰티 K-식품 K-패션 등으로 빠르게 파급되었다.
그 중 이태원 클라스로 많은 사랑을 받은 박서준을 모델로 한 제품들이 일본내에서 큰 관심을 받게 되며
자사에서 제품과 함께 포토카드,달력등을 세트구성으로 제공하며 많은 인기를 얻었다.
Work Process
SWEETCOMPANY
Our Work
SWEETCOMPANY
A constantly evolving company
Together we research daily, striving to go beyond
presenting good products and rather take the lead
in the rapidly changing current trends.
We do our upmost to make every moment,
from purchasing a product, gifting it
to a loved one, and finally using the product, worthwhile.
Food market driven by YouTube content
The keyword “ASMR (Autonomous Sensory Pleasure Response)” on YouTube
Recently, gummies have been in the spotlight as an ASMR YouTube mukbang material increasing customer interest. Reflecting this, we showcased the release of a variety of flavors and shapes of gummies, in addition to, different product configurations such as gift sets and mukbang sets, ultimately, resulting in a significant increase in sales in Japan.
The vegan craze in the
South Asian market.
In response to consumer trends such as interest in product ingredients and soothing products gaining popularity due to the rise of consumers with sensitive skin after prolonged wearing of masks during Corona, makeup with minimal skin irritation was put into the spotlight. Reflecting this, we showcased the vegan brand Hey Nature’s cosmetics to countries around the world.
The hottest K-drama,
the 4th Hallyu boom in Japan
The 4th Hallyu boom, starting from BTS, Crash Landing on You, and Itaewon Class, quickly spread to K-beauty, K-food, K-fashion, etc. During this, products modeled by Park Seo-Joon, from Itaewon Class, received a lot attention in Japan. We configured sets of photocards, calendars, and such of her with in-house products, which gained it massive popularity.
Work Process
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New Seller Agency
Establish an Agency Role for New Sellers
Entry to Foreign Markets (Amazon, Q10, etc.)
Our B.I
Brand Identity
Our Company
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혼자 달리지 않습니다
함께 웃으며 걸어 나가고 싶습니다
먼저보단 함께의 가치를 중요시하는 스윗컴퍼니 입니다.
좋은 비전을 가지고 계시다면 저희와 함께 더 넓은곳으로 걸어나가길 희망합니다.
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